luni, 15 iulie 2013

Citesc o carte...

  

Citesc o carte de Jaroslav Pelikan „ Iisus de-a lungul secolelor.”
Natura lui Iisus este greu de înţeles pentru mine.
Este Fiul lui Dumnezeu, asta pricep, dar  in masura în care noi toti oamenii suntem copiii lui Dumnezeu,
Că el a fost născut nu făcut... este  ... să zicem că o accept...
Este Dumnezeu şi asta înţeleg, dar numai  în ideea că reprezintă „Logosul” , cuvantul, înţelepciunea, inteligenţa, logica lui Dumnezeu.
Dar cum să mă rog la Iisus ca la Dumnezeu ? Indiferent cum aş suci lucrurile a fost om. Nu mă rog la oameni cum mă rog la Dumnezeu iar dragostea pentru Iisus nu poate fi extaz, ci un fel dedragoste între prieteni... Să o definim ca încredere  ...
Eu mă rog la Dumnezeu... dar de fapt cum mă rog? Asta făceam când eram copil şi credeam ca dacă tot este dispus să ierte greselile poate este dispus să îndeplinească şi ceva dorinţe... Incă nu ştiam cum stă treaba cu dorinţele,  nu înţelesesem cum este cu „Dumnezeu îţi dă, dar în traistă nu îţi bagă !”
Dar m-a luat gura pe dinainte.
Cartea explica teologic, dogmatic, filozofic cum l-au înţeles oamenii pe Iisus şi înteleg...  Mai mult, sunt de acord...  Dar practic,  nu înţeleg dece oamenii se închină la Iisus şi nu la Dumnzeu. Asta vreau să aflu. Dar încă sunt la început cu cartea. La sfarsit voi scrie ce idei mi-a schimbat....dacă mi le-am schimbat....

2 comentarii:

  1. Am terminat de citit dar tot nu am inteles dece se inchina oamenii la Iisus, Dumnezeul crestinilor si nu la Dumnezeu cel care este acelasi pentru orice religie.
    Cred ca doar din spirit de "clan"...

    RăspundețiȘtergere
  2. Recitind ce am scris, mă întreb dacă nu cumva oamenii se închină la Isus pentrucă un Dumnezeu - Om este mai lesne de abordat şi pentrucă promisiunea lui Isus care se referă la o recompensă în ceruri în schimbul suferinţei de pe pământ pare credibilă... ofera "Speranţă" ...
    De la acel Dumnezeu care a alungat omul din Rai doar pentrucă a mâncat un măr din pomul din care i s-a spus să nu mânânce, ... chiar dacă este iubitor., chiar dacă este drept, sau poate mai cu seamă din acest motiv......ce speranţă să ai ?

    RăspundețiȘtergere